X
تبلیغات
ISTANBUL MEGAPOLITAN - حمل و نقل ریلی در ترکیه
ISTANBUL cultural and sportive capital of EUROPA

نقشه ترکیه - مسیر آنکارا سیواس و آنکارا اسطنیول با سرعت فوق العاده زیر ساخت است.

مدل ترن ای تی آر 500 که بعد ای تی آر  610 دومین مدل و  جزء گروه 300+کیلومتر در ساعت و سرعت 303 را در آنکارا ثبت کرد - آنکارا


قبلا گفته بودم که اواسط امسال خط ریلی قطار فوق سریع السیر آنکارا قونیه افتتاح خواهد شد و البته مثل همیشه پروژه سر وقت افتتاح شد یعنی درست قبل انتخابات اما بدقولی کردند گفته بودند سرعت 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود اما با ترنهای قوق مدرنی که در خال خرید هستند و کیفیت ریلها و مسیر جغرافیایی مناسب که ظرفیت مدرن ترین ستها رانیز دارد سرعت به 350 کیلومتر در ساعت می رسد.برای توضیحات بیشتر در مورد سایر خطوط کلیک کنید. ضمنا ترنهای و ترامواهای ساخت ترکیه نیز علاوه بر ترنها و ترامواهای خریداری شده در ترکیه معمولا استفاده می شود. ترنهای این خط 3 یا 4 مدل خواهد داشت.


یکی دیگر از ترنهای رایج در ترکیه از گروه ترنهای با سرعت 260-300 کیلومتر در ساعت

با ساخت مسیر قونیه به آنتالیا فاصله آنتالیا تا استانبول 4.5 ساعت خواهد بود که با فشار مردم این پروژه زودتر اجرا خواهد شد .

همچنین هم اکنون در آنکارا یک ترمینال فوق مدرن قطارهای فوق سریع السیر دست ساخت است. ساخت فرودگاه و مسیرهای ریلی از وصایای مهم رهبر ترکیه مصطفی کمال بوده است.




+     توسط M.E  | 

 

سومین پل معلق بصفروس (بغاز) با هزینه 6.931.000.000.000 


این پل 200+ متر بزرگتر از پل بغاز بالایی حواهد بود نیز به جای شریتهای 3*3 ، 5*2 حواهدبود و دارای ریل

طبق سایت رسمی وزارت  حمل و نقل و سایت شهرداری مگاپول استانبول این ماه اهاله پروژه سومین پل معلق ( آسما کوپرو ) استانبول که هنوز نام گذاری نشده انجام میشود . بعد این اهاله از تاریخ 2011/3 انشاات شروع میشود .

مسیر اتوبان مارمارا که ده ها تریلیون راند را به همراه دارد

این پل معلق دارای سیستم ریلی نیز حواهد بود . این پل با شریتهای 2*5 خواهد بود . برای اهاله علاوه بر شرکتهای داخلی شرکتهایی از ژاپن ، چین ، فرانسه ایتالیا و...   شرکت دارند. این پل معلق بخشی از اتوبان مارمارای شمالی میباشد که دست ساخت است .

این تصمیم بعد از تایید این پروژه توسط اتاق مهندسان شهرساز استانلول اعلام شد. علاوه بر آن یک پروژه آلترناتیو نیز وجود دارد که پل معلق 2 طبقه حواهد بود و مسیر ریلی فوق سریع السیر از زیر اتوبان حواهد گذشت.

طول پل : 1275 متر

هزینه : 6.931.000.000.000 تومان

مسیر : پویرازکوی-غریبچه

نوع : پل معلق مسیر  اتوبان و راه آهن (دمیریولو)

شریت و باند: 2 مسیر 5 بانده

شروع :2011/3

خاتمه : 2013

 

 

طبق تصویر پل معلق چاناق قالا که مسیر آن در سمت چپ پایین مشخص است منتظر تایید اتاق مهندسان شهرساز است . اتاق مهندسین یک اتاق بسیار قوی در ترکیه است. دز سمت راست پایین هم دومین پل بزرگ جهان دست ساخت میباشد به اسم خلیج ازمیت که بعدا مفصل توصیح میدهم . ازمیت بخشی از قوجا ائلی است اما در عمل بخشی از استانبول و مسئله پیوستن دوباره آن به استانبول مطرح میباشد.

پل خلیج ازمیت بخشی از اتوبان متروپول ازمیر با مگاپول استانبول میباشد:


+     توسط M.E  | 

نقشه ریلی خط آهن کشور ترکیه بدون در نظر گرفتن ریلهای فوق سزیع السیر:


türkiye demiryolları ağı haritası

طول سیستم ریلی ترکیه در سال 2004 به طول11,984  کیلومتر بود اما در سال 2010 به 18.697 رسید

ضمنا طبق سایت رسمی راه آهن ایران ، راه آهن ایران در سال 2010 نیز 11180 کیلومتر است یعنی این آمار از سایتهای رسمی است و قابل ذکر اینکه الن ترکیه نزدیک 3000 کیلومتر قطار فوق سریع السیر دست ساخت دارد.

این هم نقشه ریلهای فوق سریع السیر که تنها 8 کشور هنوز دارند اما تمام کشورهای اروپایی طرحهایی دست ساخت دارند. ترکیه هم تنها کشور دارنده اسلامی است. خطوط آنکارا اسکی شهیر در سرویس و خطوط آنکارا به قونیه در مرحله تست که بعد 2-3 ماه در سرویس خواهد بود. و آنکارا استانبول و آنکارا سیواس با فشارهای اتحادیه اروپا به سرعت پیش میرود.



Continue
+     توسط M.E  | 

 

کمیوتر  فوق سریعالسیر ازمیر به طول 80 کیلومتر افتتاح شد. سیستم ریلی کمیوتر متروپول ازمیر  که در حد استانداردهای متروی سنگین و سیستم ریلی فوق سریعالسیر میباشد  افتتاح شد . ترنهای این سیستم در تست سرعت 150 کیلومتر/ساعت داشت . فاز افتتاح شده به طول 80 کیلومتر میباشد و فاز اول از مسیر 110 کیلومتری میباشد که دو منطقه توریستی ایالت اگه را به 50 دقیقه کاهش میدهد.

مالیات فاز اول پروژه بدون احتساب ترنها ی خریداری شده بالغ بر 385 میلیارد تومان میباشد این پروژه سال 2007 شروع شد و 2011 تمام شد که اگر اکنون ساخته شود هزینه آن بالای 600 میلیارد تومان میشود. بزرگترین تونل کنده شده به طول 2 کیلومتر بوده و شامل 11 ایستگاه و 12 پل روگذر و زیرگذر میباشد .

این سیستم روزانه  370 هزار مسافر حمل خواهد کرد.

این ماه تراموای(متروی سبک) ازمیر  به طول 35 کیلومتر با هزینه  198 میلیارد تومان کلنگ زنی شد. همچنین متروی اوچ قویولار (5 ک.م ) رو به اتمام میباشد که به متروی ازمیر انتگره خواهد شد.

  تصاویری از ترنهای کمیوتر تر ازمیر ازمیر




+     توسط M.E  | 


قطار فوق سریعالسیر آنکارا قونیه رو به پایان است و اواسط 2011 افتتاح میشود.

با افتتاح این لاین به طول 212 کیلومتر و اتصال آن به لاین 90 کیلومتری آنکارا پلاتلی فاصله آنکارا قونیه از 10.5 ساعت به 1 ساعت نزول میکند.

ساخت ریلهای فوق سریع السیر از سال 2003 در ترکیه  با خط استانبول آنکارا به طول 533 کیلومتر شروع شد که در سال 2009 لاین آنکارا اسکی شهیر به طول  245 کیلومتر با سرعت رکورد 303 توسط ای.تی.آر  500افتتاح شد اما سرعت مناسب این لاین 250-280 میباشد و لاین اسکیشهیر استانبول با پیشرفت نزدیک 70 درصد اواخر سال 2012 افتتاح خواهد شد.

لاین پلاتلی آنکارا با قونیه نیز به طول 2012  از سل 2006 شروع شد که اکنون رو به اتمام است اما با پایان تستهای شروع و نزدیک انتخابات توسط حزب لیبرال اکونومی عدالت و توسعه و در سالگرد درگذشت مولانا با سفر اردوغان به قونیه افتتاح خواهد شد. با افتتاح آن فاصله 10.5 ساعته به 1 ساعت نزول خواهد کرد. سرعت این لاین 300 کیلومتر در ساعت میباشد. در این لاین بزرگترین ویادوی(پل ریلی) ترکیه به طول 3 کیلومتر به ثبت رسید. ترکیه که ترنهای آنکارا اسکیشهیر را از اسپانیا وارد کرده بود اینبار ترنهای خود را در کارخانه های داخلی میسازد.

به همین علت کارخانجات روتم کره و تورواساش ترکیه مشترکا در آنکارا در شهر آدابازاری  دست به تولید ترنهای اچ اس آر 350 ایکس و ک.تی.ایکس 2 کردند و حتی قصد تولید به اروپا رانیز دارند.

قطار فوق سریع السیر برای سرعتهای 250-350 نیاز به ریلهای مناسب دارد که برای دست یابی به این هدف نیاز به تکنولوژی بالا و ده ها کیلومتر ویادوک، روگذر،زیرگذر، ارتفاع 1-2 متر از زمین و....میباشد به عبارتی هزینه زیادی میخواهد. در جهان تنها 8 کشور قطار فوق سریع السیر با سرعت بالای 180 کیلومتر دارند. در بین کشورهای اسلامی نیز تنها ترکیه قطار فوق سریعاسیر داردضمنا دلیل 10 ساعت فاصله بین آنکارا قونیه بدلیل نبود ریل معمولی بین این دو شهر است با این که ترکیه با 18000 کیلوتر راه آهن(دو برابر ایران) بیشترین را آهن را در بین کشوهای اسلامی داراست.پایان

 

رنگ آبی:در سرویس

رنگ سبز(یاشیل):رو به پایان/تست

رنگ سیاه :تحت ساخت خصوصا یوزگات سیواس با اصرار اتحادیه اروپا با سرعت فوقالعاده ساخته میشود

رنگ سیاه کم رنگ در مرحله اهاله (واگذری به شرکتها)



+     توسط M.E  |